Kokias pagrindines skaitmeninės rinkodaros tendencijas galime matyti 2023 m.? Niekas negali tiksliai pasakyti, tačiau, remdamiesi kruopščiu netolimos praeities stebėjimu ir nesileisdami į neapgalvotas prognozes, šios srities specialistai gali pateikti įžvalgų apie kai kuriuos galimus pokyčius.
Šiame pranešime pabandysime nustatyti tendencijas, kurios galėtų apibūdinti artimiausią skaitmeninės rinkodaros ateitį. Daugeliu atvejų tai jau kelerius metus egzistuojantys reiškiniai, kurie dabar atskleidžia visą savo potencialą: daugiau ar mažiau požeminės rinkodaros srovės, kurioms, atrodo, lemta tapti dar įvairesnėmis ir dar labiau įtraukiančiomis.
Rinkodara, kuri ne tik atitinka klientų įsivaizdavimą, bet ir gali patenkinti konkrečius jų poreikius.
Pasak „Marketing Insider Group”, įtakingiausios skaitmeninės rinkodaros tendencijos, kurios įsigalės artimiausiais mėnesiais, liudija, kad vėl bus skiriamas dėmesys viskam, kas susiję su turinio vizualizavimu, ir jos ypač paveiks klientų patirtį ir darbuotojų įsitraukimą.
Taip pat preliminariai galime pridurti, kad norėdami sėkmingai paskatinti pokalbį su klientais, įsigytais ar potencialiais, rinkodaros specialistai greičiausiai turės remtis temomis, kurios tikslinėms auditorijoms gali atrodyti aktualios, turės vengti supaprastinimų orientuodamiesi į besivystančias rinkas (pavyzdžiui, Azijos rinkas, kurios per pastarąjį dešimtmetį labai išaugo ir, kaip prognozuojama, per ateinantį dešimtmetį toliau augs) arba bendraudami su kultūrinėmis grupėmis (pavyzdžiui, labai globojama ir labai dažnai nesuprantama Z karta).
Prieš pasinerdami į skaitmeninės rinkodaros tendencijas, kurios nužymės 2023 m., padarykime porą įžangų, kad kontekstualizuotume automatizavimo vaidmenį ir įsivaizduotume nagrinėjamos problemos sudėtingumą.
Automatizavimas kaip prekė
Technologijos, kurios neabejotinai ir toliau siūlo novatoriškus sprendimus, vis dažniau bus suvokiamos kaip įgalintojas ir priemonė: priemonė, kuria naudodamiesi prekių ženklai gali užmegzti ryšį su žmonėmis. Po dvejų metų „priverstinio skaitmeninimo” laikotarpio, kurį organizacijos patyrė dėl ekstremalios situacijos sveikatos apsaugos srityje, 2023 m. skaitmeninė rinkodara vis dar bus rinkodara, kuri remiasi automatizavimu. Tačiau „žmogiškasis” elementas bus vis svarbesnis komunikacijos ekosistemoje, kurioje technologijos grįžta prie to, kad yra prekė, tarnaujanti žmonėms (nuo dirbtinio intelekto programų iki duomenų valdymo platformų – tai tik akivaizdžiausios šiandieninės šio nesibaigiančio himno nuostabiam technologijų plėtros likimui išraiškos).
Žinoma, bet kuriuo atveju tai bus duomenimis grindžiama rinkodara, kuri ir toliau smarkiai auga, kartu didindama interpretacijos sudėtingumą. Tačiau plačiai paplitusi ir statistiniais duomenimis paremta nuomonė, kad 2023 m. skaitmeninės rinkodaros tendencijos bus vis labiau susijusios su subjektyvia patirtimi, susijusia su prekių ženklais – nesvarbu, ar kalbame apie vartotojus, ar darbuotojus, – ir vis mažiau susijusios su nuostabiais specialiaisiais lygiagrečių visatų, virtualių ar papildytų, efektais (nebent jie, kaip pamatysime, tenkina labai žmogišką žaidimų pomėgį).
Grįžtant prie sudėtingumo
Apibrėžimas, ką mes laikome rinkodara, niekada nėra galutinis, jis kinta keičiantis rinkoms, įmonėms ir vartotojams. Tai sąvoka, kuri jau peržengė siaurą reklamos, pardavimo taktikos ir grynai „išorinio” įmonės įvaizdžio kūrimo veiklos ribas. Ji vienu metu apima ir gamybinę veiklą, ir socialines bendruomenes, kurias sudaro technologiniai ir kultūriniai antstatai ir kurios klesti arba žlunga priklausomai nuo gebėjimo būti atpažįstamomis, įsimintinomis, įtikinančiomis ir nuo pasiekto bendradarbiavimo tarp skirtingų padalinių, kuriuos savo ruožtu sudaro daugialypį gyvenimą gyvenantys žmonės, lygio.
Skaitmeninės rinkodaros tendencijos 2023 m. atspindi šį sudėtingumą. Pažvelkime į tas, kurios teikia įdomiausias plėtros perspektyvas.
Žaidybinimas ir metaverslas
Pirmoji skaitmeninės rinkodaros tendencija, kurios negalime nuvertinti, yra žaidybinimas – tendencija, kuri užkrečia labai įvairius sektorius. Taip yra todėl, kad ji atveria bendravimo kanalą su jaunesnės kartos vartotojais, kurie, kaip žinia, yra paslaptingi ir išrankūs.
Visiškai atitinkanti ir technologines prielaidas, ir virtualų žaidimų pasaulį, metaverslas yra ta vieta, kurioje įmonės tikisi užklupti Z ir Alfa kartos atstovus ir, kiek mažiau, tūkstantmečio kartos atstovus. „Metaverslas” apibendrintai reiškia virtualią erdvę, kurioje žmonės susitinka, žaidžia žaidimus, bendrauja, apsipirkinėja ir pan. Kai kurių nuomone, visatos kūrimas integruojant skirtingus žaidimų pasaulius leistų įgyvendinti perėjimą iš interneto eros (Web2) į vėlesnę erą, Web3, ir patekti į mitinę šalį, kurioje žaidimo taisyklės dar neparašytos, o rinkodaros galimybės dar tik bus atrastos.