Kodėl svarbu pasirūpinti rinkodaros strategija?

Veiksmingas rinkodaros valdymas gali padėti jūsų organizacijai pasiekti pagrindinius verslo tikslus. Pavyzdžiui, jūsų prekės ženklas gali norėti būti labiau matomas, padidinti pajamas arba įsitvirtinti naujose rinkose. Labai konkurencingoje aplinkoje veiksmingas rinkodaros valdymas padeda jums išlikti konkurencingiems.

Toliau pristatome keletą pagrindinių rinkodaros valdymo sąvokų. 

  • Kas yra rinkodaros valdymas ir kodėl jis svarbus?
  • Kokios yra skirtingos rinkodaros valdymo rūšys?
  • Svarbiausi rinkodaros valdymo procesai, kuriuos reikia žinoti
  • Agile rinkodaros valdymo komandos kūrimas 

Rinkodaros valdymas – tai procesas, padedantis planuoti, kurti ir įgyvendinti reklamos strategijas ir kampanijas, pasitelkiant tinkamus komandos narius ir komandas. Geriausiems žmonėms vykdant tinkamus rinkodaros planus, galite reklamuoti savo įmonės paslaugas ir produktus, koreguoti kainas, didinti pelną ir kartu mažinti išlaidas. Šiam procesui gali prireikti laiko, įskaitant prekės ženklo žinomumo didinimo metodų mokymąsi, konversijų didinimą ir verslo pasiekiamumo didinimą. 

Rinkodaros valdyme daugiausia dėmesio skiriama strategijoms, kurias kuriate ir taikote, kad geriau įsitrauktumėte į tikslinę rinką ir ją pasiektumėte. Kai susiduriate su iššūkiais, susijusiais su produktų ir paslaugų kūrimu, rinkodaros valdymas ir toliau skatina jūsų prekės ženklą judėti į priekį, atsižvelgiant į šią strateginę viziją. 

Kokios yra skirtingos rinkodaros valdymo rūšys?

Geras rinkodaros valdymas padeda jūsų prekės ženklo iniciatyvoms ir rinkodaros kampanijoms išlaikyti kryptį. Kadangi rinkodaros pastangos susijusios su daugybe sričių, į kurias reikia atsižvelgti, pateikiame trumpą kai kurių svarbių tipų apžvalgą. 

Prekės ženklo valdymas: Jūs palaikote ir gerinate savo prekės ženklo reputaciją, kurdami prekės ženklo teisingumą, žinomumą ir pasitikėjimą.

Produkto valdymas: Šiuo tikslu siekiama sukurti arba pateikti rinkai naują produktą. Jame daugiausia dėmesio skiriama sėkmingam jūsų produkto gyvavimo ciklo įgyvendinimui.

Pardavimai: Pardavimų komandos užduotis – parduoti jūsų produktus ar paslaugas klientams, paverčiant kvalifikuotus potencialius pirkėjus pirkėjais.

Verslo plėtra: Šis procesas yra labai svarbus užmezgant ir palaikant ryšius su potencialiais klientais. Jūsų verslo plėtros komanda taip pat sutelks dėmesį į pirkėjo asmenybės supratimą ir naujų augimo galimybių atpažinimą.

Klientų rinkodara: Klientų rinkodara: vienas iš privalumų yra tai, kad ji neapsiriboja vien tik klientų įsigijimu. Jūs nustatote ir parduodate savo produktus esamiems klientams, tačiau taip pat stengiatės juos išlaikyti kaip ilgalaikius klientus. Tuomet galite stengtis, kad jie taptų jūsų įmonės advokatais, nes tai yra rekomendacijų generavimo dalis.

Akivaizdu, kad kai kurios rinkodaros valdymo rūšys labiau tinka B2B rinkodarai arba labai svarbiems vartotojų pirkiniams, o ne masinei pigių produktų rinkodarai. Vis dėlto jie leidžia greitai susipažinti su turimomis galimybėmis. Jūsų akcentai keisis atsižvelgiant į jūsų santykius su klientais ir jūsų verslo rūšį. 

Svarbiausi rinkodaros valdymo procesai, kuriuos reikia žinoti

Rinkodaros valdymo procesas nėra vienkartinis sandoris, kurį sukursite ir daugiau niekada nenaudosite. Priešingai, jis turėtų būti jūsų rinkodaros plano dalis. Daugeliu atvejų procesas turėtų tęstis ilgą laiką ir vystytis kartu su jūsų įmonės augimu ir plėtra.

Strateginiu rinkodaros valdymo procesu siekiama šių tikslų:

  • Rinkos analizė: Rinkos analizė: atlikti rinkos analizę, siekiant nustatyti, kokią vietą jūsų įmonė užima tam tikroje vertikalėje ir kaip sekasi jūsų konkurentams.
  • Klientų analizė: Klientų duomenų analizė: analizuojant klientų duomenis, reikia suprasti savo rinkos sudėtį, jų poreikius ir pasitenkinimo lygį.  
  • Produkto kūrimas: Tai reiškia visą produkto sumanymo, kūrimo ir pateikimo rinkai procesą.
  • Strategijos ir tikslų kūrimas: Šis etapas apima konkrečių įmonės tikslų kūrimą. 
  • Stebėsena ir ataskaitų teikimas: Stebėsenos metu tikrinama rinkodaros valdymo proceso būklė. Ataskaitų teikimo metu peržiūrimi ir analizuojami rezultatai. 

Visapusiškai įsisavinę rinkodaros valdymo procesus, imsitės rizikos ir skatinsite savo įmonę bei komandas siekti geresnių rezultatų. Visą tą laiką stebėsite ir teiksite ataskaitas, nes toliau optimizuosite savo veiklą. 

Agile marketingo valdymo komandos kūrimas 

Judri rinkodara – tai metodas, kurio pavyzdys yra judrus programinės įrangos kūrimas. Jame pabrėžiamas komandinis darbas, o ne nurodymai iš viršaus žemyn, ir konkrečių trumpalaikių tikslų siekimas per keletą „sprintų”.

Vienas iš raktų, kad judrus rinkodaros valdymas būtų veiksmingas, yra tinkamų komandos narių paskyrimas į tinkamas pozicijas. Be to, turite turėti komandos narių, norinčių prisitaikyti prie naujo požiūrio. Jūsų judriosios rinkodaros komanda turi plokščią struktūrą, kurioje nėra nei silosų, nei hierarchijų. Skatinsite savo komandą bendradarbiauti ir dirbti su įvairiais projektais.